Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Spel 2 för Goki!

Av Floro - 17 oktober 2009 16:06

Förra matchen: Satsningen på juveseger gick inte hem. Jag får skylla på Ferrara som valde att spela med Poulsen på mittfältet.


Juve möter Fiorentina på hemmaplad denna gång. Senast lagen möttes vann Juve med 1-0 på hemmaplan efter mål av Marchisio, magiskt framspelad av Delpiero. Marchisios luriga löpning, Delpieros magiska passning och Marchisios kliniska avslut. Inte ofta man för se ett sånt fint mål. Synd att varken Delpiero eller Marchisio ska spela dagens match. Juventus har ändå goda chanser att vinna (beräknar vinstchansen till 55% för juve) men oddet som erbjuds är för lågt. 1.72 på juveseger duger inte. Jag beräknar att det är 25 % chans för ett X i matchen och oddset som erbjuds för ett X är även det för lågt, 3.40 För Fiorentinaseger (20% chans) är oddset även där för lågt (5.25) så jag låter bli.


Jag tror på en målsnål match så det skulle inte vara fel att tippa på att det blir under 2,5 mål i matchen (odds 1,90). Med tanke på att båda lagen har bra målvakter och försvar så beräknar jag vinstchansen till 55-60%. Det är det enda vinnande spelet (i längden) för denna match, enligt mig.


Spel: Juventus - Fiorentina: 3-1

Odds: 1,90

Insats: 100 kr

 

KASSA:

Tillgångar: 930 kr

Vinst: 0 kr

Insats: 100 kr

Kvar 830 kr

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Floro - 25 oktober 2009 12:44

Förra spelet: Juventus - Fiorentina, under 2.5 mål. Matchen mot Fiorentina slutade 1-1 och min tippning gick hem. Trodde dock att jag skulle förlora när det stod 1-1 på resultattavlan efter 35 minuter.   Nästa match för Juve är mot Siena på borta...

Av Floro - 3 oktober 2009 23:25

 Som ni har märkt har jag inte gjort några bet på ett par dagar, det beror på att jag har varit bortrest. Nu är jag tillbaka och har 900 kr kvar. för dem pengarna har jag tänkt att köra en singel och en dubbel.   Singeln: Det får bli Real Madri...

Av Floro - 3 oktober 2009 21:42

Palermo är i dålig form med endast 6 p på lika många matcher. Juventus kommer från 3 raka kryssmatcher och behöver 3 p för att vara med i toppen av Serie A. Historiskt sett har Juve klart övertag. 25 vinster, 11 oavgjorda och 6 förluster vittnar om d...

Av Floro - 3 oktober 2009 14:27

Nu ska jag berätta om spelteorin jag ska använda mig av.   Först uppskattar man hur matchen kommer gå i procent. Tex 1=30%, X=40% och 2=30%. Blir man erbjuden ett odds som matchar procentchansen ska man satsa. Som utgångspunkt kan man använda d...

Av Floro - 30 september 2009 23:27

Efter ungefär 2 minuters förhandlingar lyckades jag få äran att dela med mig av mina tips här på bloggen. Jag kommer att kalla mig Juve-Goki. Som man kan se på mitt namn gillar jag Juventus och det är främst deras matcher jag kommer satsa mina pengar...

Presentation


Vi ger dig dom bästa speltipsen!

Omröstning

Vem tror du vinner den interna tävlingen?
 Zubbi
 Pippo
 Floro
 Ingen av dessa klarar uppgiften

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Läsarnas Tips


Ovido - Quiz & Flashcards