Alla inlägg under september 2009

Av Floro - 30 september 2009 23:27

Efter ungefär 2 minuters förhandlingar lyckades jag få äran att dela med mig av mina tips här på bloggen. Jag kommer att kalla mig Juve-Goki. Som man kan se på mitt namn gillar jag Juventus och det är främst deras matcher jag kommer satsa mina pengar på. I andra hand kommer jag se över Serie A matcher för att se ifall det finns några spelbara odds att satsa på.

Anledningen till att jag håller mig till Juventus och Serie A är för att jag bara är intresserad av italiensk fotboll och kan för lite om dom andra ligorna.


I den här bloggen kommer jag spela efter ett system som jag stenhårt tror på i längden. Mer info om systemet kommer i samband med nästa juvematch då jag får chansen att ge exempel. När säsongen är slut får vi se hur systemet har fungerat och förhoppninsvis är jag några kronor rikare.


Hoppas ni ser fram emot att följa mig och mitt spelsystem i den här bloggen


Jag börjar med 1000 kr i min spelkassa.


/ Goki

Av Floro - 29 september 2009 18:35

Jag har gått alldeles för aggresivt och har 80 kronor i min kassa som var på 1000 kronor. Men jag ger mig inte, Ikväll dubblar jag min fattiga kassa och tippar Liverpool som segrare i florens till oddset 2.00. Jag hoppas på vinst och sen att jag kommer upp i lite mer cash annars kommer jag bli ointressant här på bloggen. Altså:


Fiorentina-Liverpool 3.80 3.40 2.00

Insats: 80 kronor

möjlig vinst: 80 kronor

Av Floro - 29 september 2009 18:03

Kvällens champions league spel bjuder på många fina matcher, jag tänkte spela en dubbel med ett formstarkt Sevilla och Inter som jagar första 3poängaren i europaspel.

Rangers-Sevilla: Rangers har gjort 1 mål på fyra matcher medan å andra sidan har laget endast släppt in 1 mål också. Sevilla har på de fyra senaste matcherna gjorta 10 mål framåt och laget har inte åkt på några baklänges mål heller. Borta laget vill nog säkra avancemang så fort som möjligt och ikväll blir det spanjorerna som tar alla poäng med sig hem. 1.90 ges för borta vinst detta synas.


Unirea Urziceni-VfB Stuttgart:

Alla lag som har lyckats kvala in till CL ska ses som tillräckligt bra för att spela i europas finaste turnering, i år är det fler lag från de mindre ligorna tack vare det nya systemet att storlagen i kvalet inte är seedade. Stuttgart har inte alls lyckats i ligaspelet i år men vinsten senast mot Frankfurt är bevis på att laget är på rätt spår. Jag tror inte att hemma laget har något att sätta emot tyskarna ikväll. 2an till 2.10 spelas.


Total odds: 4.00

Insats: 150

Möjlig vinst: 450


//Floro



Av Floro - 28 september 2009 21:54

Zubbi hamnar allt långt ifrån de 10 000 som han hade siktet på i början av tävlingen. Han står på 80 kr nu och det känns som att han måste höja sig ordenligt för att komma tillbaka till startkapitalet till att börja med. Floro gick bra de första omgångarna men efter den här helgen förlorar han 1 000 av kapitalet. Pippo visar storhet och lyckas att gå plus den här tuffa helgen med många svåra matcher och oväntade resultat.  


SpelareKapital föreInsatsUtdelningNuvarande Kapital
1.Pippo6001000*1300900
2.Floro137510650310
3.Zubbi880800080

*Pippo vinner på sitt första tips vilket gör att han kan spela för 1 000.


Nu har vi ändå varit med om ett par omgångar det blir lite intressant att kolla vad snittoddset har varit för de olika bloggarna.


SpelareAntal spelVunna spelSnittodds
1.Pippo623.17
2.Floro722.61
3.Zubbi513.452

Av tabellen ovan att döma har det gått bäst för Pippo men det gäller för Zubbi och Floro att höja sig rejält till imorgon och onsdag och det är två nya omgångar av tävligen, det är Champions League som gäller då.


//Floro

Av Floro - 27 september 2009 13:27

Igår gick min kupong in och nu är jag åter igen över 1000-lappen.  Tänkte köra en ny dubbel idag med spanska matcher.


Dagens dubbel:

Först ut är Mallorca som har fått en bra start på ligan och har imponerat på hemmaplan. Man möter ett Valladolid som saknar båda sina ordinarie mittbackar efter att de blev utvisade mot Osasuna. Jag känner att den matchen är relativt säker. I den andra matchen väljer jag ett Espanyol som har imponerat trots skador på nyckelspelare de senaste matcherna. Nakamura är fit for fight nu medan Xerez har det betydligt svårare, ska första målet komma idag? Espanyol har radat upp 2 raka vinster nu som kan bli till 3 efter idag.


Mallorca v Valladolid     1.83    3.40    4.33


Espanyol v Xerez          1.50    4.00    6.50




Odds: 2.75

Insats: 500 kr

Möjlig vinst: 875 kr 

 


 


Av Floro - 27 september 2009 12:39

Mina två matcher för idag blir

Udinese-Genoa: Här tror jag på hemma vinst, Udinise har series just nu bästa målskytt i laget och Genoa är inte riktigt lika starka borta som man är hemma. Genoa gjorde en fin insats senast mot Juve och klarade att ta en pinne. Udinese besegrade Milan hemma senast och det gör man även idag. Ettan på 2.30 är bokat.


D Coruna- Villareal: Villareal har inte nått upp till förväntningarna inför den här säsongen och laget kommer med två raka förluster till kvällen möte senast mot Real Madrid. Ikväll får Villareal tillbaka Senna, han har varit borta ett tag och med honom tillbaka i laget får killarna tillbaka motivationen. 2.90 spelas på borta seger.


Total odds: 6,66

Instas: 300

Möjlig vinst: 1698


//Zubbi

Av Floro - 27 september 2009 12:15


Dubbel:

Roma

Har börjat hitta spelet de har misslyckats med i säsongs inledningen. Jag spelade på de i onsdags utan någon större framgång men det ska tilläggas att matchen spelades i en pool (slutade 3-3). Idag ställs Roma mot Catania som har skrapat ihop 2 poäng på fem omgångar. Det som talar för roma är att man har Totti som är målsugen och jagar de främsta målskyttarna i Serie A:s historia. Ranieri har börjat sätta sin prägel på laget. 1.90 på Roma seger är högt och bra. Vucinic och Juan får allt mer speltid efter deras respektive skador, Juan säkrar bakåt medan Vucinic gör målen framåt?



Espanyol

Går från klarhet till klarhet senast vände man ett 1-0 underläge till 1-2 vinst, idag ställs man mot ett seriens för närvarande sämsta lag, Xerez. Espanyol saknar enligt uppgifter fortfarande Tamodu och De la pena. I Xerez saknas Orellana. Jag tror att Epanyol vinner minst med två mål (Espanyol -1) det spelet ger ett odds på 1.975.




Catania-Roma 2 @1.90

Espanyol(-1)-Xerez 1@ 1.975

Total odds: 3.77

Insats: 200 kr

Möjlig vinst554 kr


//Floro



Av Floro - 26 september 2009 01:12

Idag tänkte jag köra en ny dubbel då jag hade lite mindre tur senast, Atletico lyckades tappa ledningen i slutet. Jag tänkte köra på Everton då de ger ett ganska bra odds och ett handikapp spel på Real Madrid. 


Dagens dubbel:

Everton är laget jag tror på imorgon och det är främst för Portsmouths dåliga form. Everton har börjat komma igång nu på allvar känns det som och man har Saha i bra form(hoppas jag). 1.90 är ett bra odds. Det andra spelet är på Real Madrid med handikappet -1 (1.36 i odds). Real har inte kommit igång på allvar men lyckas ändå vinna med ganska stora siffror. Försvarsspelet ser mycket bra ut och Pepe är äntligen tillbaka efter den långa avstängningen.


Portsmouth v Everton      4.20    3.40    1.90




Odds: 2.60

Insats:500 kr

Möjlig vinst: 800 kr

Presentation


Vi ger dig dom bästa speltipsen!

Omröstning

Vem tror du vinner den interna tävlingen?
 Zubbi
 Pippo
 Floro
 Ingen av dessa klarar uppgiften

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Besöksstatistik

Läsarnas Tips


Ovido - Quiz & Flashcards